گروه بورس_هدیه لطفی: صف‌های فروش شرکت‌های بزرگ بورسی روزگذشته نیز ادامه یافت. در این روز می‌توان به صف فروش 5میلیون سهمی بانک‌کارآفرین ،8/2 میلیون سهمی مخابرات ،8/1 میلیون سهمی توسعه‌معادن‌روی و 871 هزار سهمی سرمایه‌گذاری‌غدیر اشاره کرد.

همچنین روز گذشته نماد معاملاتی بانک‌صادرات با صف خرید بیش از ۳۵میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت.ارزش ریالی صف یادشده ۳۶ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال بود. شاخص کل بورس نیز آخرین روز کاری هفته را با ۲۴ واحد کاهش سپری کرد و به رقم ۹ هزار و۲۴۷ واحد رسید. همچنین در این روز شاخص‌های بازار اول ،بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۲۲ واحد ،
16 واحد و 21 واحد کاهش را تجربه کردند. روزگذشته از 129 نماد معامله شده ،38 نماد با افزایش قیمت ،60 نماد با کاهش قیمت و 31 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.دراین راستا نمادهای معاملاتی حق‌تقدم‌کشتیرانی ،معادن‌بافق و آذریت بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سیمان‌غرب ،شیمی‌دارویی‌داروپخش و فرآورده‌های‌تزریقی بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند. گفتنی است در مجموع بازار دیروز بیش از50 میلیون سهم در8 هزار و443 مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات82 میلیارد و385 میلیون ریال اعلام شد. در میان اخبار دیروز می‌توان به توقف 4 نماد معاملاتی فروسیلیس، نساجی‌بروجرد ،ریخته‌گری‌تراکتورسازی و نیروترانس اشاره کرد.