گروه بورس- هدیه لطفی: ارزش کل معاملات دیروز با 24 درصد کاهش نسبت به معاملات روز دوشنبه مواجه‌شد و به رقم 75میلیاردو598 میلیون ریال رسید. در این روز بیش از 97 میلیون سهم در 6 هزار و596 مرتبه میان سهامداران دادوستد شد، که حق‌تقدم‌سرمایه‌گذاری‌بهمن به عنوان پرمعامله‌ترین سهم بازار شناخته شد.

همچنین نماد معاملاتی بانک‌صادرات با حجم معاملاتی ۴/۲۴ میلیون سهمی، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.ارزش ریالی نماد یادشده معادل ۲۵ میلیارد ریال بود.
در این روز از 120 نماد معامله شده، 31 نماد با افزایش قیمت، 57 نماد با کاهش قیمت و 32 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای معاملاتی نگین‌طبس ،فرآوری‌موادمعدنی و کمک‌فنرایندامین‌سایپا بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی ایران‌ارقام، چادرملو و مواداولیه‌داروپخش بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.
شاخص کل بورس نیز روزگذشته 28 واحد کاهش را تجربه کرد و به رقم 9 هزار و271 واحد رسید.دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند.شاخص بازار اول، بازار دوم و صنعت هرکدام به ترتیب 25 واحد ،21 واحد و 19 واحد کاهش را در کارنامه خود ثبت کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی ۹ نماد معاملاتی از جمله نمادهای «کچاد»، «خنصیر» ،«ثشاهد»، «ولصنم» و «ساربیل» اشاره کرد. این در حالی است که در پایان روز کاری گذشته نمادهای معاملاتی لیزینگ‌رایان‌سایپا، ریخته‌گری‌تراکتورسازی و کربن ایران جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.