گروه بورس - زهرا مجتهد: شاخص کل در معاملات روز گذشته با تجربه افت 20 واحدی، 131 گام تا مرز ده‌هزار فاصله گرفت.
از معامله ۶/۳۳ میلیون سهم متعلق ۱۴۵ به نماد معاملاتی، روز گذشته ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۸۱ میلیارد ریال رسید. در میان معاملات روز پیش، نماد معاملاتی تراکتورسازی بیشترین ارزش معاملات سهام را به خود اختصاص داد.

در همین راستا نمادهای بوتان، بانک کارآفرین، ایران‌خودرو وتراکتور‌سازی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشت، اما در مقابل معاملات انجام شده بر نمادهای سیمان سپاهان، مپنا، بانک پارسیان و معادن و فلزات منجر به افت این شاخص شدند.
بورس تهران روز گذشته شاهد افت شاخص‌های با اهمیت بود که از جمله می‌توان به افت ۷۳ واحدی شاخص قیمت و بازده نقدی، افت ۱۸ واحدی شاخص تابلو اصلی، افت ۲۱ واحدی شاخص تابلو فرعی و افت ۱۵ واحدی شاخص صنعت اشاره کرد. در همین بازار بوتان، حق تقدم بانک اقتصاد نوین، حق تقدم ایران‌خودرو دیزل، البرز دارو و پارس دارو بیشترین افزایش قیمت را شاهد بودند. همچنین سیمان سپاهان، رایان سایپا، سیمان خزر، چادر ملو و کالسیمین بیشترین کاهش قیمت را داشتند.
در میان اخبار بازار سهام روز گذشته، بازگشایی شش نماد معاملاتی بود که قند لرستان، سیمان خزر، سیمان سپاهان پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی 87 و نمادهای بوتان، رایان سایپا و البرز دارو پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم 86 از این دسته بودند. بیشترین تقاضای خریدرا تایدواتر،تراکتورسازی و گلوکوزان و بیشترین تقاضای فروش را چادرملو، پتروشیمی اراک و سرمایه‌گذاری بوعلی داشتند.