گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس اوراق بهادار پس از چهار روز منفی بودن، روز گذشته دوباره مثبت شد. این شاخص به میزان 9/7 واحد رشد داشت و از این بابت به رقم 10هزار و 145 واحد دست یافت.
همچنین شاخص بازده نقدی، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب با ۵ واحد، ۷ واحد، ۶۳ واحد افزایش روبه‌رو بودند. بیشترین تاثیر بر رشد شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر نمادهای معاملاتی «فولاد» با ۱۲ واحد افزایش، «ومعادن» و «فخوز» هر کدام با ۳ واحد افزایش و «فملی»، «خودرو» و «وامید» نیز هر کدام با ۲ واحد افزایش بود. در مقابل بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر نمادهای «بترانس» با ۱۰ واحد کاهش، «کچاد» با ۲ واحد کاهش و «حتاید» با ۲ واحد کاهش بود.

در روز گذشته نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایران‌ترانسفو (پس از برگزاری مجمع سالانه) با کاهش 19درصدی قیمت هر سهم، تایدواتر (پس از تقسیم سود هزار و 500ریالی) با افت 6/7درصدی، مهندسی نصیرماشین و کاشی سینا (پس از اعلام سود سال مالی 87) با کاهش 2/18درصدی و افزایش 8/25درصدی نرخ سهام بازگشایی شدند.
همچنین نماد معاملاتی شرکت رادیاتور ایران بدون تغییر قیمت بازگشایی شد و در تابلوی معاملاتی قرار گرفت.
در معاملات روز گذشته دو هزار و 760 نفر سهامدار به دادوستد پرداختند و ارزش کل معاملات به رقم 9/109میلیارد ریال رسید. در معاملات دیروز 150 نماد معامله شدند که از این تعداد، 46 نماد با افزایش قیمت، 73 نماد با کاهش قیمت و 31 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.