گروه بورس- زهرا مجتهد: از زمانی که شاخص کل رقم ده‌هزار و اندی واحد خود را حفظ کرده است، قریب به 17 روز می‌گذرد. در این مدت شاخص کل پس از بازگشت از رقم 9هزار و 978واحد در تاریخ 15 اسفندماه 86 به مرز ده‌هزار و 22واحد در روز کاری بعد، توانست در بالای ده‌هزار واحد خود را حفظ کند.
حتی در این شرایط می‌توان به رشد شاخص به میزان ۸/۲۲۶واحد اشاره کرد. از این رو شاخص کل معادل ۳/۲درصد رشد را تجربه کرده است. دیروز شاخص کل بورس تهران با ۲/۴۱واحد افزایش به رقم ده‌هزار و ۲۴۹ دست یافت. روز گذشته نماد فولاد خوزستان پس از بازگشایی نماد (پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هرسهم ۸۷) بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص، به میزان ۳۴واحد گذاشت.

نماد فولاد مبارکه، هم‌ گروهی این نماد نیز معادل 14واحد شاخص را به سمت مثبت حرکت داد. همچنین در میان نمادهای موثر بر شاخص کل مس ایران،‌ شاهد، کالسیمین و کیمیدارو جای داشتند. از سوی دیگر، معاملات انجام شده بر نماد معاملاتی «وامید» و «وپارس» منجر به افت شاخص شدند. در مجموع از معاملات انجام شده بر 153 نماد معاملاتی، 51 نماد با افزایش قیمت و 67 نماد با کاهش قیمت روبه‌رو شدند و از این رو ارزش معاملات اوراق بهادار در بازار سهام روز پیش برابر رقم 1/388میلیارد ریال ثبت شد.
نمادهای شیشه قزوین، سیمان صوفیان، صنعتی بارز، شاهد و سرمایه‌گذاری مسکن از جمله نمادهای گشایش یافته در ۲۰ فروردین ماه سال‌جاری بودند. بیشترین افزایش قیمت را شاهد و بیشترین کاهش قیمت را حق تقدم ایران‌خودرو دیزل تجربه کردند.
در بازار دیروز نمادهای فولاد مبارکه و چادرملو به ترتیب بیشترین تقاضای خرید و تقاضای فروش را دارا بودند.
پرمعامله‌ترین سهم دیروز فولاد خوزستان شناخته شد.