گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس اوراق‌بهادار تهران روز گذشته شاهد رشد 20واحدی بود. از این رو رقم 9هزار و 910واحد را تجربه کرد. این در حالی است که از 166نماد معامله شده 67نماد با افزایش قیمت و 64نماد دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی در بازار دیروز هر یک به ترتیب با 12واحد و 30 واحد افزایش روبه‌رو شدند.

همچنین در معاملات دیروز دوهزار و ۲۶۷ نفر سهامدار به فعالیت پرداختند و ارزش معاملات سهام به رقم ۷/۹۰میلیارد ریال رسید. بیشترین تاثیر برای رشد شاخص مربوط به معاملات انجام شده روی سهام مس ایران با ۵/۸ واحد افزایش چادرملو با ۸ واحد افزایش و فولاد مبارکه اصفهان با ۶واحد افزایش، بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر ایران‌خودرو دیزل با ۸ واحد کاهش معادن و فلزات با ۷/۲واحد کاهش، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران با یک‌واحد کاهش بود.
در معاملات روز پیش نمادهای معاملاتی حق‌تقدم بانک اقتصاد نوین، حق‌تقدم بانک پارسیان و کابل باختر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای حق‌تقدم لعاب، ایران‌خودرو دیزل و حق‌تقدم ایران‌خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
بیشترین تقاضای خرید را بانک پارسیان و بیشترین تقاضای فروش را فولاد خوزستان دارا بودند.
در این بازار بیشترین ارزش معاملات به نماد معاملاتی چادرملو اختصاص داشت، تعداد 2/1میلیون سهم این نماد به ارزش 6/12میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.





pic4