گروه بورس- زهرا مجتهد: معامله انجام شده بر نماد معاملاتی «شفن» در روز یکشنبه به میزان یک واحد مثبت به حفظ شاخص کمک کرد. در حالی که معاملات انجام شده بر فولاد مبارکه، سیمان هگمتان، فولاد خوزستان و معادن و فلزات شاخص کل را با افت 46واحدی مواجه کرد.
شاخص کل در پایان این روز کاری به رقم ۱۰هزار و ۱۳۹ واحد دست یافت.

در همین بازار تعداد بیش از 60میلیون سهم متعلق به 155نماد معاملاتی داد و ستد شد و رقم بیش از 9/225میلیارد ریال را برای ارزش معاملات روز یکشنبه رقم زد.
شاخص بازده و سود نقدی با کاهش ۱۶۶واحد به رقم ۳۶هزار و ۳۴۵واحد رسید. همچنین شاخص‌های تابلو اصلی و فرعی هر یک به میزان ۱۹واحد و ۸۱واحد افت کردند. شاخص صنعت پس از تجربه افت ۳۹واحدی به رقم هشت‌هزار و ۵۸واحد دست یافت.
در بازار روز یکشنبه 45 نماد با افزایش قیمت، 75نماد با کاهش و 35نماد بدون تغییر قیمت بودند. بیشترین رشد قیمت را نمادهای معاملاتی تکنوتار، سیمان خزر، معادن منگنز و نصیرماشین تجربه کردند. از سوی دیگر قیمت سهام شرکت‌های سیمان هگمتان، معادن روی و فولاد خراسان بیشترین افت قیمت را شاهد بودند.
طی معاملات روز مزبور نماد شرکت‌های سیمان هگمتان، سیمان ارومیه، جوش و اکسیژن، ایران گچ و سایپا بازگشایی شدند. بیشترین ارزش معامله به نماد «شفن» اختصاص یافت.
این در حالی است که بازار روز یکشنبه در گروه مواد و محصولات شیمیایی متمرکز بود. به طوری که ارزش معاملات این گروه 07/49درصد از ارزش کل معاملات روز یاد شده را در اختیار داشت.