گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته فعالان بازار سهام با افزایش قیمت جهانی مس مواجه شدند. این افزایش قیمت منجر به تاثیر 6/8واحدی نماد «فملی» بر شاخص کل شد. این در حالی است که این نماد بیشترین میزان تاثیر مثبت را در میان سایر نمادهای معاملاتی بر شاخص گذاشت. تعداد 3/1میلیون سهم مس ایران به ارزش بیش از 2/10میلیارد ریال در بازار دیروز مورد معامله قرار گرفت.

همچنین بر اثر معاملات انجام شده بر نمادهای «فولاد»، «شخارک» و «ومعادن» شاخص کل با افت ۱۲ واحد، ۶واحد و دو واحد به ازای هر یک از نمادهای یاد شده روبه‌رو شد. در مجموع با تاثیرپذیر از کل معاملات متعلق به ۱۶۹نماد معاملاتی، شاخص کل به رقم ده‌هزار و ۱۸۵واحد رسید. این شاخص در پایان معاملات افت ۱۶واحدی را برای خود به ثبت رساند. همچنین سایر شاخص‌های با اهمیت بورس از جمله شاخص بازده و سود نقدی با افت ۹/۵۶واحد به رقم ۳۶هزار و ۵۱۱واحد، شاخص تابلو اصلی با کاهش ۷/۱۴واحد به رقم نه‌هزار و ۲۸ واحد، شاخص تابلو فرعی با افت ۱۷ واحد به رقم ۱۱هزار و ۲۷۲واحد و شاخص صنعت با افت ۱۳واحد به رقم هشت‌هزار و ۹۸واحد مواجه شدند. شاخص سود نقدی در این میان مثبت بود. تالار بورس روز گذشته را با معامله بیش از ۶۵میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۵۸میلیارد ریال سپری کرد.
در میان نمادهای معامله شده، نماد شرکت‌ سایپا شیشه بیشترین میزان رشد قیمت و نمادهای قند بیستون بیشترین میزان کاهش قیمت را شاهد بودند. پتروشیمی فن‌آوران در حالی که روز گذشته بیشترین ارزش معاملات تالار شیشه‌ای را به خود اختصاص داد، شاهد صف خرید 6/18میلیون سهمی بود. در این روز بیش از 21میلیون «شفن» نیز به ارزش بیش از 6/154میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت.