گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته در تالار بورس تهران بیش از 64‌میلیون سهم از سوی خریداران مورد معامله قرار گرفت. طی معاملات دیروز، ارزش بورس تهران از مرز 50 میلیارد دلار فراتر رفت.
در معاملات روز پیش نماد‌های معاملاتی پارس‌دارو، فرآورده‌های نسوز ایران، پتروشیمی اصفهان، چادرملو، بانک اقتصاد نوین و کاربراتور ایران بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

این در حالی است که از 182 نماد معامله شده 73 نماد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند. از سوی دیگر 72 نماد دیگر با کاهش قیمت مواجه شدند. در مجموع بازار روز گذشته را در شرایط تعادلی سپری کرد. ارزش معاملات روز گذشته بازار سهام به رقم 235 میلیارد ریال رسید. این در حالی است که ارزش روز این بازار بالغ بر 52‌میلیارد دلار است. دیروز شاخص کل نیز با افت 52واحدی روبه‌رو شد و از این بابت به رقم ده‌هزار و 277‌واحد دست یافت. همچنین بیشترین تاثیر برای رشد شاخص مربوط به معاملات انجام شده روی سهام چادرملو با 8‌ واحد مثبت و بانک اقتصاد نوین با 2‌واحد مثبت، بیشترین تاثیر برکاهش شاخص مربوط به معاملات انجام شده بر فولاد مبارکه با 28‌واحد کاهش، ملی مس با 19‌واحد کاهش، گل‌گهر با 4‌واحد کاهش، سرمایه‌گذاری امید با 2‌واحد کاهش، بانک پارسیان‌، سرمایه‌گذاری بازنشستگی و معادن و فلزات به ترتیب با 1‌واحد مواجهه کاهش بود. در این روز بیشترین تقاضای خرید مربوط به سهام شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل و بیشترین تقاضای فروش مربوط به سهام شرکت‌های پتروشیمی اراک بود.