گروه بورس- زهرا مجتهد: در حالی شاخص کل دهمین روز مثبت خود را در روز کاری پیش به پایان رساند که این شاخص به رقم ده‌هزار و 281واحد رسید. شاخص کل با تغییر مثبت به میزان 9واحد روز گذشته را سپری کرد. این در حالی است که شاخص تالار اصلی با بیش از 9واحد افزایش به رقم 9هزار و 86واحد، شاخص تالار فرعی با 8واحد افزایش به رقم 11هزار و 414واحد، شاخص صنعت با بیش از 6واحد افزایش به رقم 8هزار و 179واحد، شاخص واسطه‌گری‌های مالی با 31واحد افزایش به رقم 19هزار و 669واحد و شاخص سود نقدی با 7/0واحد افزایش به رقم 5هزار و 918واحد رسیدند.

روز گذشته بیشترین تاثیر بر افزایش شاخص کل را نماد معاملاتی سایپا گذاشت. این نماد پرطرفدارترین سهم دیروز بود. تعداد بیش از ۱/۹میلیون سهم این نماد به ارزش بیش از ۱/۱۹میلیارد روز گذشته معامله شد. در مجموع ۵۶میلیون سهم متعلق به ۱۶۷نماد بورسی از سوی ۵/۵هزار نفر خریدار به ارزش بیش از ۴/۱۷۳میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. سرمایه‌گذاری امید در بازار دیروز بیشترین میزان ارزش معاملات را در اختیار داشت. در این روز بیشترین تقاضای خرید مربوط به سهام شرکت‌های ایران‌خودرو دیزل، فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری بازنشستگی و بیشترین تقاضای فروش مربوط به سهام شرکت‌های گل‌گهر، سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری بوعلی بود. بیشترین رشد قیمت را نیز داورسازی زهراوی، پارس دارو، سیمان خاش و نفت بهران و بیشترین کاهش قیمت را خوراک دام پارس، کالسیمین و سامان‌گستر اصفهان تجربه کردند.
چهار نماد معاملاتی نیز در بازار دیروز گشایش یافتند. بیسکویت گرجی، خوراک دام پارس، آبادگران و سامان‌گستر اصفهان از این دسته بودند.