گروه بورس-زهرا مجتهد: شاخص کل روز گذشته با تاثیر‌پذیری از نمادهای معاملاتی«سایپا» و «خودرو» به میزان هفت واحد مثبت تغییر کرد.
در پایان معاملات روز کاری گذشته شاخص کل با رشد مزبور به رقم ده‌هزار و ۲۷۱ واحد رسید.
ارزش معاملات بازار دیروز از داد و ستد بیش از 79میلیون سهم (متعلق به 168 نماد معاملاتی) برابر 6/227میلیارد ریال بود. در نتیجه این معاملات شاخص تابلو اصلی به میزان 5واحد، شاخص تابلو فرعی به میزان 10 واحد و شاخص صنعت به میزان چهار واحد رشد کردند.

تابلوی بورس روز گذشته شاهد بازگشایی شش نماد معاملاتی شامل قطعات اتومبیل، قند شیرین خراسان، پارس‌سرام، سخت آژند، ایران‌خودرو دیزل و سیمان دشتستان بود. بیشترین افزایش قیمت را در این بازار نمادهای ماشین‌آلات تراکتورسازی، البرز‌دارو، تکنوتار و داروسازی دکتر عبیدی تجربه کردند. در این روز ۸۲ نماد با افزایش قیمت روبه‌رو شدند. در آخرین روز کاری هفته جاری بیشترین ارزش معاملات در بازار را نماد معادن و فلزات به خود اختصاص داد. تعداد ۱/۵میلیون سهم «ومعادن» به ارزش بیش از ۹/۳۳میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.
در این میان بیشترین تقاضای خرید مربوط به ایران‌خودرو دیزل و بیشترین تقاضای فروش مربوط به سرمایه‌گذاری غدیر بود. در مجموع بازار سهام روز گذشته شاهد حضور هفت‌هزار نفر خریدار بود. پرطرفدارترین سهم این بازار نماد سایپا بود.