گروه بورس- زهرا مجتهد: در بازار دیروز بیش از 71میلیون سهم به ارزش بیش از 3/220میلیارد ریال از سوی پنج‌هزار نفر خریدار دادوستد شد.
روز کاری گذشته، بورس تهران شاهد رشد ۲/۱۲واحدی شاخص کل بود که این شاخص تحت‌تاثیر نمادهای معاملاتی چادرملو، معادن و فلزات، فولاد خوزستان و ایران‌خودرو به رقم ده‌هزار و ۲۶۴واحد دست یافت.

همچنین شاخص قیمت و بازده نقدی با تغییر 6/43واحدی به رقم 36هزار و 738واحد رسید. شاخص‌های تابلواصلی و فرعی نیز هر یک به میزان 10واحد و 14واحد رشد کردند. در این میان شاخص صنعت با دست یافتن به رقم هشت‌هزار و 167واحد معادل 9/9واحد رشد داشت.
دیروز نمادهای معاملاتی حق‌تقدم سیمان تهران و حق‌تقدم توسعه معادن روی بازگشایی شدند.
بیشترین رشد قیمت را در بازار دیروز نمادهای معاملاتی داروسازی زهراوی، سازه پویش، ماشین‌آلات تراکتورسازی، چادرملو و البرزدارو تجربه کردند.
همچنین نمادهای مهرام، شکر شاهرود، کاشی سعدی و داروسازی اسوه با بیشترین میزان کاهش قیمت مواجه شدند.
در مجموع تعداد شرکت‌های معامله شده در روز پیش برابر 171شرکت بودند که در این میان، نماد 83شرکت با افزایش، 58شرکت با کاهش قیمت روبه‌رو بودند و 30شرکت بدون تغییر قیمت ماندند. در میان تقاضاها برای خرید در بازار دیروز، نماد معاملاتی فولاد خوزستان بیشترین صف خرید را دارا بود. همچنین سرمایه‌گذاری غدیر با صف فروش 1/6میلیون سهمی بیشترین تقاضا برای فروش را شاهد بود.