گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته معامله 6/55میلیارد ریالی «وامید» باعث شد تا این نماد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بگذارد.
در بازار دیروز تعداد ۷/۱۳میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید از سوی ۳۹۰خریدار معامله شد که این امر باعث اثرپذیری شاخص به میزان ۶/۶واحد مثبت شد.

شاخص کل روز گذشته در مجموع تحت‌تاثیر نمادهای فولاد خوزستان، چادرملو، گل‌گهر و معادن و فلزات (علاوه بر «وامید») به میزان 8/18واحد رشد کرد و به رقم ده‌هزار و 251واحد رسید.
در این روز تعداد ۷/۵۳میلیون سهم متعلق به ۷/۱۶ نماد معاملاتی به ارزش بیش از ۷/۳۳۴میلیارد ریال دادوستد شد. قیمت سهام ۸۲ شرکت با افزایش روبه‌رو شدند.
بیشترین ارزش معامله در تالار بورس به نماد معاملاتی سیمان اردبیل به میزان 3/146میلیارد ریال اختصاص داشت. این نماد 7/43درصد از ارزش معاملات بازار دیروز را در اختیار داشت.
در بازار دیروز نمادهای کیمیدارو،‌ بوتان و جوشکاب یزد پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هرسهم گشایش یافتند که این نمادها بیشترین افزایش قیمت را نیز تجربه کردند.
در مجموع بازار دیروز شاهد حضور سه‌هزار نفر خریدار بود و شاخص‌های با اهمیت بورس نیز روز مثبتی را پشت‌سر گذاشتند. دو نماد توسعه آذربایجان و سیمان دشتستان نیز از انجام معامله باز ایستادند.