گروه بورس- زهرا مجتهد: شاخص کل در پنجمین روز متوالی توانست 64واحد دیگر رشد کند.
در حالی که شاخص کل از مرز ده‌هزار واحد در یکشنبه هفته جاری گذشت، روز گذشته نیز با احتساب رشد یاد شده به رقم ده‌هزار و ۱۵۶واحد رسید.
این شاخص با تاثیرپذیری از نمادهای معاملاتی گل گهر و چادرملو به تداوم رشد خود ادامه داد.

معاملات «کگل» و «کچاد» هر یک به میزان ۷/۸واحد و ۳/۸واحد بر این شاخص موثر بود. حدود ۲/۱میلیون سهم از «کگل» و ۵/۱میلیون سهم از نماد «کچاد» مورد معامله سهامداران در روز کاری گذشته قرار گرفت. در این روز سایر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز با رشد مواجه شدند. به طوری که شاخص قیمت و بازده نقدی و شاخص صنعت هر یک به میزان ۲۲۹واحد و ۵۱واحد افزایش داشتند.
در پایان این روز کاری از 191نماد معامله شده، 122نماد با افزایش قیمت، 34نماد با کاهش قیمت مواجه شدند و 35نماد بدون تغییر قیمت ماندند.
در این میان بیشترین رشد قیمت را سهام گل گهر، باما و پتروشیمی خارک تجربه کردند. این در حالی است که ارزش معاملات دیروز نیز در مقایسه با روز کاری ماقبل ۳۲درصد افزایش داشت. در این بازار تعداد بیش از ۵/۹۷میلیون سهم به ارزش بیش از ۲/۳۰۴میلیارد ریال دادوستد شد.
بیشترین ارزش معاملات را در همین بازار، نماد معاملاتی سایپا به رقم بیش از 4/81میلیارد ریال به دست آورد. در بازار دیروز بیشترین تقاضای خرید مربوط به فولاد مبارکه و بیشترین تقاضای فروش مربوط به سرمایه‌گذاری غدیر بود.