گروه بورس- زهرا مجتهد: شاخص کل بورس روز گذشته به میزان 60 واحد رشد کرد.
این افزایش منجر شد تا شاخص کل به رقم ۹هزار و ۸۵۴ واحد صعود کند. شاخص‌های تابلوی اصلی و فرعی نیز هر یک معادل ۵۵ و ۶۳ واحد رشد کردند. شاخص صنعت در این روز با رشد ۵۳ واحدی، به رقم هفت‌هزار و ۸۲۹ واحد رسید. شاخص‌های مهم دیگر نیز با رشد مواجه بودند.

در بازار دیروز تعداد بیش از 43میلیون سهم متعلق به 197 شرکت بورسی به ارزش بیش از 128میلیارد ریال دادوستد شد. بیشترین ارزش ریالی معامله شده را نماد «فملی» به دست آورد. معاملات این نماد 10درصد از کل ارزش معاملات را در اختیار داشت. «فملی» پس از دادوستد 9/1میلیون سهم در روز پیش، همچنان شاهد صف فروش به میزان 316هزار سهم است و در میان 10نماد از نظر بیشترین تقاضای فروش جای دارد. معامله‌گران در بازار دیروز بر نماد «خساپا» متمرکز بودند که این امر موجب شد تا این نماد، رتبه نخست پرطرفدارترین سهم را از آن خود کند.
دیروز در حالی که ۹۷ نماد با افزایش قیمت مواجه شدند، نمادهای معاملاتی صنعتی سپاهان، سینادارو، قند شیرین خراسان، مواد اولیه داروپخش بیشترین افزایش قیمت را شاهد بودند. در این میان نمادهای «فولاد»و «فملی» هر یک به میزان ۷/۱۲ واحد و ۱/۱۲ واحد بر رشد شاخص موثر بودند. همچنین «فسپا» و «خساپا» نیز به رشد شاخص کمک کردند. بیشترین تاثیر منفی را نیز نماد «غشصفا» بر این شاخص گذاشت.