گروه بورس - زهرا مجتهد: بازار سهام روز گذشته با معامله شش میلیون سهم فولاد به ارزش بیش از 21میلیارد‌ریال، در انتظار عرضه 20درصدی امروز این نماد بر تابلوی بورس بود.
ارزش معاملات دیروز بیش از ۱۶۰میلیارد ریال بود که معامله «فولاد» ۱۳درصد از این رقم را به خود اختصاص داد. در حالی که شاخص کل روز گذشته را با نوسان تک رقمی برابر دو واحد منفی سپری کرد، این شاخص به رقم ۹هزار و ۹۵۵ واحد رسید.

شش شاخص بورس از جمله شاخص تالار اصلی، 50 شرکت فعال، 50 شرکت فعال‌تر (WAX)، استخراج کانه‌های فلزی، تصفیه سوخت هسته‌ای، دستگاه‌ برقی و وسایل نقلیه مثبت بودند.از معاملات سهام طی روز گذشته ارزش معاملات در مقایسه با روز کاری چهارشنبه معادل 8/2درصد کاهش را تجربه کرد.بیشترین نوسان قیمت را نماد «شخارک» داشت که به رقم 14هزار و 305 ریال دست یافت.
نمادهای «شسم»، «تکنو»، «دفرا» و «فخوز» نیز شاهد رشد قیمت خود بودند.دیروز فرآورده‌های تزریقی، لعابیران و توس گستر جزو پربازده‌ترین‌ها بودند.
145 نماد بر تابلوی بورس طی روز گذشته معامله شد که 50 نماد با رشد قیمت، 61 نماد با کاهش و 34 نماد بدون تغییر ماندند.دیروز نمادهای «فولاد» و «ونوین» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «خساپا»، «شخارک» و «فخوز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند.
نماد معاملاتی شرکت فرآورده‌های غذایی و قندی پیرانشهر نیز پس از برگزاری مجمع سالانه در جریان معاملات دیروز بازگشایی شد.