گروه بورس- زهرا مجتهد: روز گذشته معاملات بازار سهام در مقایسه با روزهای اخیر شرایط تعادلی داشت.
شاخص‌های بورس در این روز شاهد رشد بودند، به طوری که شاخص کل با ۳۲ واحد، شاخص تابلوی اصلی با ۴۱ واحد، شاخص تابلوی فرعی با ۱۴ واحد و شاخص صنعت با ۳۱ واحد مثبت روبه‌رو بودند.

دو شاخص دیگر مالی و بازده نقدی نیز هر یک معادل 109 واحد افت و بدون تغییر بودند. در پی این تغییرات شاخص کل به رقم 9 هزار و 958 واحد رسید. بیشترین اثر مثبت بر رشد شاخص را نمادهای «کگل»، «کچاد»، «خساپا» و «شخارک» برجای گذاشتند. همچنین دو نماد «ونیکی» و «ونوین» در مجموع به میزان سه واحد مانع از رشد شاخص شدند. بازار سهام روز گذشته شاهد معامله بیش از 51میلیون سهم به ارزش بیش از 165میلیارد ریال بود که بیشترین ارزش ریالی در این معاملات به نماد «فولاد» اختصاص داشت. تعداد 20میلیون سهم «فولاد» به ارزش 69میلیارد ریال در معاملات دیروز دادوستد شد.بیشترین بازدهی روزانه را نمادهای «ختوفا» و «دسبحا» شاهد بودند. در میان 154 نماد دادوستد شده، 60 نماد بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند که نماد‌های «دتماد»، «کگل»، «خپویش»، «شخارک» و «کچاد» در این دسته جای داشتند.
۳۶ نماد بدون تغییر قیمت و ۵۸ نماد کاهش قیمت را شاهد بودند. از صف‌های خرید فولاد خوزستان تعداد ۲۶۳هزار و ۸۶۰ سهم به ارزش یک میلیارد و ۳۲۴میلیون ریال و پتروشیمی خارک تعداد ۴۴۷هزار و ۳۷۹ سهم به ارزش بیش از شش میلیارد و ۲۸۹میلیون ریال معامله شد. صف فروش مپنا همچنان باقی ماند و از صف فروش معادن و فلزات ۵۲هزار سهم مورد معامله قرار گرفت.