گروه بورس- زهرا مجتهد: در حالی که ارزش معاملات بورس طی ماه جاری روز‌به‌روز رو به کاهش گذاشته است، در این جریانات، متوسط P/E بازار به رقم 3/5 طی روز گذشته تنزل یافته است.
این در حالی است که در همین روز در سال ۸۵ متوسط نسبت P/E بازار معادل رقم ۷/۵ بود.از سویی، شاخص کل نیز در همین مقایسه در تاریخ ۲۸ آبان‌ماه ۸۵ معادل ۹هزار و ۶۷۷واحد بود.

در روز گذشته شاخص کل، تحت‌تاثیر نمادهای «فولاد»، «کگل»، «فخوز»، «خساپا» و «کچاد» معادل 56واحد افت را تجربه کرد که به این ترتیب به رقم 9هزار و 941واحد رسید.تنها نماد «شخارک» در حفظ شاخص به میزان 8/1واحد موثر بود.از میان 158 نماد دادوستد شده طی روز قبل 31 نماد با افزایش قیمت روبه‌رو بودند. بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «دتماد»، «شسم» و «شخارک» تجربه کردند.پربازده‌ترین سهم دیروز «سرود» و پرطرفدارترین سهم «فجر» شناخته شد. در تابلوی بورس بیشترین تقاضای خرید به نمادهای زامیاد و ایران‌خودرو اختصاص داشت. تعداد بیش از دومیلیون سهم از سهام زامیاد و تعداد بیش از 954هزار سهم از سهام ایران‌خودرو مورد معامله قرار گرفتند.ارزش معاملات بورس، روز گذشته از دادوستد تعداد 54میلیون سهم به مبلغ 152میلیارد ریال رسید که در مقایسه با روز ماقبل، این رقم معادل 64درصد افت داشت.شاخص‌های دیگر بورس از جمله شاخص سود نقدی و قیمت، شاخص تابلوی اصلی، تابلوی فرعی، صنعت و مالی همگی به ترتیب با 198واحد، 34واحد، 85واحد، 47واحد و 17واحد افت مواجه بودند.