گروه بورس- زهرا مجتهد: ارزش معاملات روز شنبه بورس در مقایسه با روز چهارشنبه هفته قبل 20درصد کاهش نشان می‌دهد.

از دادوستد بیش از ۳۷میلیون سهم طی روز گذشته ارزش معاملات به رقم بیش از ۱۵۱میلیارد ریال رسید. این در حالی است که در آخرین روز معاملاتی هفته قبل، ارزش معاملات بورس برابر رقم ۱۹۱میلیارد و ۶۲۲میلیون ریال بود. شاخص کل در پی کاهش ارزش معاملات معادل ۲۶/۱واحد افت داشت. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نمادهای «رمپنا»، «ستران»، «فخاس»، «فولاد» و «کچاد» بر جای گذاشتند.
نمادهای «سهگمت» با هفت واحد مثبت، «شخارک» با شش‌واحد مثبت و «فخوز» با سه واحد مثبت مانع افت شدید شاخص شدند.بیشترین تقاضای خرید را نیز نماد «فجر» داشت که نماد تنها 78هزار سهم آن مورد معامله قرار گرفت.
نماد«فولاد» نیز همچنان در صف فروش ۴۰میلیون سهمی قرار دارد، روز گذشته بیش از یک‌میلیون سهم از این نماد دادوستد شد. از ۱۳۵نماد معامله‌شده، ۴۰نماد با افزایش قیمت مواجه شدند که بیشترین تغییر قیمت شامل نمادهای «سهگمت»، «شخارک»، «غدام»، «فخوز» و «غاذر» بود. ۶۴نماد با کاهش قیمت و ۳۱نماد دیگر بدون تغییر ماندند.
برپایه گزارش بورس، شرکت‌های سیمان تهران، سیمان هگمتان پس از افزایش سرمایه و الکتریک خودرو شرق پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده به منظور انتخاب اعضای هیات‌مدیره، روز گذشته بازگشایی شدند.