گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس اوراق بهادار دیروز را تحت تاثیر افت قیمت سهام شرکت‌های بانک کارآفرین، چادرملو، مس ایران سرمایه‌گذاری بازنشستگی، پتروشیمی اراک و گل گهر به پایان برد.
شرکت‌های فولاد خوزستان و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز بیشترین تاثیر مثبت قیمت را بر شاخص کل داشتند.

روز گذشته نماد معاملاتی شرکت بهنوش ایران پس از تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم بازگشایی و آماده انجام معامله شد. همچنین تعداد 330هزار و 364 حق تقدم استفاده نشده شرکت جوشکاب یزد و 18میلیون و 995هزار و 974 حق تقدم استفاده نشده و یک‌هزار سهام ناشی از افزایش سرمایه شرکت نساجی بروجرد عرضه شد. روز گذشته مدیران ارشد بورس در سفر به مشهد با مقامات استان خراسان در رابطه با برنامه‌های توسعه بورس اوراق بهادار و بورس کالایی در این استان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
حجم کل معاملات در این روز بیش از ۳۱میلیون و ۵۶هزار سهم، به ارزش ۱۱۴میلیارد و ۲۹۶میلیون ریال بود که در مقایسه با روز معاملاتی قبل بیش از ۳۰میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد. نماد معاملاتی ۱۳۱ شرکت در روزی که گذشت معامله شد که از این تعداد ۴۵ شرکت شاهد افزایش و ۶۴ شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند. شرکت بهنوش ایران که اولین روز معاملاتی خود را پس از بازگشایی نماد می‌گذراند، بیشترین افزایش قیمت را که معادل ۱۳۹۷ریال بود، داشت.