گروه بورس- فرخنده رحیمی: در بازار دیروز افت قیمت سهام شرکت‌های سیمان سپاهان، بانک کارآفرین، مس ایران، سرمایه‌گذاری بهمن و پتروشیمی اراک باعث شد شاخص به رقم ده‌هزار و 298 واحد کاهش یابد.
بانک کارآفرین با معامله بیش از ۹۵ هزار سهم به تنهایی شاخص را ۶/۲۴واحد پایین آورد. روز گذشته نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان پس از برگزاری مجمع عادی و تقسیم سود نقدی و نماد سخت آژند پس از اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی ۸۶ و ۸۷ بر تابلو معاملات ظاهر شدند.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان با معامله بیش از 386هزار سهم 297ریال کاهش یافت و شرکت سخت آژند با معامله بیش از یک‌میلیون و 307هزار سهم، 265ریال کاهش را تجربه کرد. دیروز مجمع عمومی سالانه فدراسیون جهانی بورس‌های با حضور روسا و نمایندگان بیش از 54 بورس جهان در شانگهای چین برگزار شد.
به گزارش بورس اوراق بهادار تهران، قرار است دوشنبه ۳۰مهر ماه، نخستین همایش ملی «بازار سرمایه- شفافیت- حسابداری» برگزار شود.
دیروز بیش از 45میلیون و 989هزار سهم در بازار معامله شد که ارزش معادل 200میلیارد و 231میلیون ریال به همراه داشت. این ارزش نسبت به روز معاملاتی قبل بیش از 17میلیارد ریال افزایش نشان می‌دهد. تعداد شرکت‌هایی که در این روز مورد دادوستد قرار گرفت، 158شرکت بود که از این تعداد 56 شرکت با رشد و 73 شرکت با افت قیمت سهام خود مواجه شدند.