گروه بورس- فرخنده رحیمی: شاخص کل بورس تهران دیروز با افت شاخص شرکت‌های سیمان سپاهان، بانک کارآفرین، چادرملو، مس ایران، سرمایه‌گذاری بازنشستگی و سرمایه‌گذاری بهمن، 5/17واحد کاهش یافت.
شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، پتروشیمی خارک و سرمایه‌گذاری ملی در این روز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در ادامه بحث رفع گره‌های معاملاتی، در روزی که گذشت شرکت‌های پارس سوئیچ، سیمان اردبیل، قند قهستان، قند شیروان، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، تولی‌پرس، دشت مرغاب، صنایع شیر پاستوریزه پگاه خراسان و سرمایه‌گذاری نیرو در ده جلسه متوالی صف فروش و پنج شرکت ایتالران، بیسکویت گرجی، سرمایه‌گذاری ملی ایران، روغن نباتی ناب و فولاد خوزستان در ده جلسه معاملاتی صف خرید، مشمول دستورالعمل رفع گره‌های معاملاتی شدند. حجم کل معاملات بورس تهران بیش از 50میلیون و 415هزار سهم به ارزش 183میلیارد و 630میلیون ریال بود که نسبت به روز گذشته نزدیک به 560میلیارد ریال کاهش نشان می‌دهد. بانک کارآفرین که طی دو روز گذشته بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت، دیروز با معامله بیش از شش میلیون و 810 هزار سهم و کاهش قیمت 19ریال موجب شد شاخص 2/25واحد افت کند. تعداد شرکت‌های معامله شده 150شرکت بود که از این تعداد 42 شرکت شاهد افزایش و 76 شرکت شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.