گروه بورس- هدیه لطفی:جو بازار روزگذشته نسبت به معاملات آخر هفته پیش تغییر کرد،اما شاخص همچنان در شرایط مثبت به کار خود پایان داد.
در معاملات دیروز صف‌های خرید شرکت‌های بزرگ بورسی از جمله فولادمبارکه ، پتروشیمی‌خارک و مخابرات جمع‌آوری شد.همچنین در این روز بانکی‌ها از جمله مالی‌واعتباری‌سینا به صف فروش تبدیل شدند.نماد یادشده با صف فروش بیش از ۵/۱ میلیون سهمی در جدول بیشترین تقاضای فروش قرارگرفت.

شاخص کل بورس نیز روزگذشته تحت تاثیر نمادهای «فولاد» ، «وامید» و «شخارک» به میزان 39 واحد رشد کرد و به رقم 9 هزارو 121 واحد رسید.همچنین دیروز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب 34 واحد ،44 واحد و 40 واحد افزایش را تجربه کردند.
در بازار دیروز بیش از ۱۰۶ میلیون سهم در ۱۲ هزار مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۱۹۸ میلیارد و ۸۵۶ میلیون ریال اعلام شد.گفتنی است؛ حدود ۴۶ درصد از این رقم در اختیار ارزش معاملات فولاد مبارکه قرار داشت که بخش عمده آن مربوط به معاملات بلوکی «فولاد» بود.
در این روز نمادهای معاملاتی داروسازی‌زهراوی ،پتروشیمی‌فارابی و سرمایه‌گذاری‌امید بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی ایران‌ارقام ،ایران ترانسفو و نیروکلر بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی ۵ نماد معاملاتی از جمله نمادهای «دامین» ،«دلر» ،«کلوند» ،«سبهان» و «شفارا» اشاره کرد.