گروه بورس_هدیه لطفی:روزگذشته نمادهای معاملاتی فولادمبارکه، پتروشیمی‌خارک و سرمایه‌گذاری‌امید هر کدام به ترتیب با 7 واحد، 5واحد و 4 واحد تاثیر مثبت نه تنها تاثیر منفی نمادهای «وپارس» و«سدشت» را خنثی کردند، بلکه در نهایت باعث رشد 26واحدی شاخص کل بورس شدند.

همچنین در معاملات دیروز شاخص بازار اول ۲۷ واحد افزایش، بازار دوم ۶ واحد کاهش و صنعت ۲۵ واحد افزایش را تجربه کردند.
روزگذشته از 157 نماد معامله شده، 79 نماد با افزایش قیمت، 46 نماد با کاهش قیمت و 32 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی هپکو، فرآورده‌های‌نسوز و ایتالران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سیمان‌دشتستان، نیرومحرکه و قطعات‌اتومبیل بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند.
در این روز نمادمعاملاتی بانک‌تجارت با حجم معاملاتی بیش از ۱۶ میلیون سهمی حدود ۲۰ درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد و به عنوان با ارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد.
گفتنی است، ارزش کل معاملات دیروز 108 میلیارد و 28 میلیون ریال بود. در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی 9نماد معاملاتی از جمله نمادهای «شکلر»، «تپکو» ، «سغرب» و «خفنر» اشاره کرد. این درحالی است که در پایان روز کاری گذشته نماهای معاملاتی سیمان‌خاش، بارز، توسعه‌معادن‌روی، سیمان‌دورود و بسته‌بندی‌ایران جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.