گروه بورس_هدیه لطفی: بازار روز گذشته برای دومین روز متوالی در شرایط منفی سپری شد.شاخص کل بورس در آخرین روز معاملات هفته با 36 واحد کاهش به کار خود پایان داد و به رقم 8 هزارو932 واحد رسید.در این روز نماد معاملاتی فولاد مبارکه با 7 واحد تاثیر مثبت سعی در جلوگیری از افت شاخص داشت؛ اما تاثیر منفی نماد مخابرات بیشتر بود و در نهایت شاخص با 41/0 درصد کاهش به کار خود پایان داد. همچنین در این روز شاخص های بازار اول،بازار دوم و صنعت هرکدام به ترتیب 40 واحد کاهش،21 واحد افزایش و 20 واحد کاهش را تجربه کردند.

در بازار دیروز بیش از ۱۳۹ میلیون سهم در ۱۵ هزار مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۱۹۵ میلیارد ریال اعلام شد.
در این بازار نماد معاملاتی مخابرات با حجم معاملاتی بیش از 19میلیون سهم، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.ارزش ریالی نماد یادشده 33 میلیارد و178 میلیون ریال بود.همچنین نمادهای صدرا و پالایش نفت اصفهان در رتبه‌های بعدی قرارگرفتند. همچنین روزگذشته تعداد 45 میلیون و 454 هزار حق تقدم استفاده نشده شرکت توسعه معادن روی عرضه شد. در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی 5 نماد معاملاتی از جمله نمادهای لعابیران ،پتروشیمی فارابی و فارسیت اهواز اشاره کرد.همچنین در پایان روز کاری گذشته 9 نماد معاملاتی متوقف شدند.در این راستا می‌توان توقف نمادهای «دیران»، «ولصنم» ،«کپارس» ،«غمارگ» و«دزهراوی» را نام برد.