گروه بورس_هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ابتدای معاملات روز گذشته تا مرز 8هزارو500واحد صعود کرد،اما در ساعات میانی معاملات روند نزولی خود را آعاز کرد.به طوری که در پایان معاملات با 7واحد کاهش به کار خود پایان داد. در این روز نماد معاملاتی فولاد خوزستان با 18 واحد تاثیر منفی ،بیشترین تاثیر را برافت شاخص کل بورس ایجاد کرد.هر چند که نماد معاملاتی ملی مس ایران سعی خود را در جلوگیری از افت شدید شاخص به عمل آورد،اما در نهایت افت 09/0 درصدی در کارنامه شاخص ثبت شد.

در این روز شاخص بازار اول۸ واحد کاهش،بازاردوم۴واحد افزایش وصنعت ۷ واحد کاهش را تجربه کردند.
در مجموع بازار دیروز بیش از 100میلیون سهم در12هزار مرتبه دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 168 میلیاردو103 میلیون ریال اعلام شد.
در این بازار نمادمعاملاتی ساختمان اصفهان با حجم معاملاتی ۳۸ میلیون سهمی،حدود۴۰درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادو به عنوان باارزشترین سهم شناخته شد.ارزش ریالی نماد یادشده۵/۶۸ میلیارد ریال بود.
همچنین این نماد با 796 ریال رشد قیمت،بیشترین افزایش نرخ را در بازار دیروز تجربه کرد.نمادهای معادن منگنز وآذریت به ترتیب در رتبه های بعدی قرارگرفتند.این در حالی است که نمادهای معاملاتی سیمان ارومیه،فولادخوزستان و حق تقدم بانک اقتصادنوین بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیوز به خود اختصاص دادند.
گفتنی است ۱۳نماد معاملاتی از جمله نمادهای «فاسمین»،«وامید»،«شفن»، «خفنر»و«مداران»در بازار امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.