گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس اولین روز کاری هفته را با 42واحد افزایش آغاز کرد و به‌رقم 8هزارو 153واحد رسید. در این روز نمادهای معاملاتی «شپنا» ، «فملی» و «وپارس» هر کدام به ترتیب با 13واحد، 9واحد و 6واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر این رشد 52/0درصدی ایجاد کردند.
همچنین دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند.

شاخص بازار اول 43واحد، بازار دوم 1/0 واحد و صنعت 30واحد افزایش را تجربه کردند. در این روز تعداد 24میلیون سهم در 5هزارو 197مرتبه میان سهامداران دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات 4/55میلیارد ریال اعلام شد.
در این بازار نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان با حجم معاملاتی بیش از دو میلیون سهمی، ارزشی معادل ۱۴میلیارد ریال به خود اختصاص داد و به عنوان با ارزش‌ترین سهم شناخته شد.
در مجموع بازار دیروز از 135نماد معامله شده، 63نماد با افزایش قیمت، 47نماد با کاهش قیمت و 25نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی توسعه معادن روی، قطعات اتومبیل و آذریت بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی حق‌تقدم سرمایه‌گذاری توس‌گستر، ماشین‌آلات تراکتورسازی و بیسکویت گرجی بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی‌ نمادهای معاملاتی آلومراد، توسعه معادن روی، فرآورده‌های تزریقی و گروه صنعتی قطعات اتومبیل اشاره کرد.
همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد معاملاتی فرآورده‌های غذایی و قند پیرانشهر جهت برگزاری مجمع متوقف شد.