گروه بورس - هدیه لطفی: روز گذشته نماد معاملاتی پتروشیمی فن‌آوران به تنهایی 26واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس ایجاد کرد و دیگر نمادها از جمله «فولاد» و «فملی» هر کدام با 8 واحد تاثیر منفی، باعث افت 51واحدی شاخص کل بورس شدند. همچنین در این‌روز شاخص بازار اول 51واحد کاهش، بازار دوم 14واحد کاهش و صنعت 45واحد کاهش را تجربه کردند.
در معاملات روز گذشته بیش از ۱۶میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۳۱میلیاردو ۱۷۲میلیون ریال اعلام شد.

در این بازار نماد معاملاتی بانک ملت با حجم معاملاتی 6/3میلیون سهمی، عنوان بیشترین سهام معامله شده را به خود اختصاص داد.
این درحالی است که فولاد مبارکه، با ارزش‌ترین سهم بازار شناخته شد. ارزش ریالی نماد مزبور ۳/۶میلیارد بود. در این بازار از ۱۱۸نماد معامله شده، ۲۳نماد با افزایش قیمت، ۶۳نماد با کاهش قیمت و ۳۲نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای قند تربت جام، حق تقدم بهنوش و فرآوری مواد معدنی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی پتروشیمی فن‌آوران، شیشه و گاز و حق‌تقدم سیمان شرق بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند. گفتنی است نماد معاملاتی بانک کارآفرین با صف فروش بیش از 4میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. در مقابل، نماد معاملاتی سایپا درصدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت. ارزش ریالی صف یاد شده 5/5میلیارد ریال بود. در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی 7 نماد معاملاتی از جمله نمادهای سیمان تهران، صنعتی بوتان، آلومتک و جام‌دارو اشاره کرد.
همچنین در پایان روز کاری شنبه نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری بهمن جهت برگزاری مجمع متوقف شد.