گروه بورس - هدیه لطفی: روز گذشته 15نماد معاملاتی بازگشایی شدند، که از این تعداد تنها حق تقدم توسعه معادن روی به علت تمدید مهلت پذیره‌نویسی و مابقی نمادها به واسطه اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم سال 88 خود بازگشایی شدند. در این راستا می‌توان به نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری سپه، فولاد خراسان، پلی‌اکریل، لعابیران، داروسازی امین، کیمیدارو و نفت پارس اشاره کرد.

شاخص کل بورس نیز روز گذشته ۲۰واحد کاهش را تجربه کرد و به رقم ۸هزارو ۳۵۵واحد رسید.
گفتنی است، نمادهای «وپارس»، «وامید»، «فخاس» و «وغدیر» بیشترین تاثیر منفی را بر این افت شاخص ایجاد کردند. همچنین در این روز شاخص بازار اول با 22واحد کاهش، بازار دوم با 8واحد افزایش و صنعت با 11واحد کاهش به کار خود پایان دادند.
ارزش کل معاملات دیروز ۳۸۰میلیاردو ۲۵۰میلیون ریال اعلام شد که ۳۳۵میلیارد ریال از این رقم مربوط به ارزش معاملات بانک ملت بود.
در این بازار نمادهای معاملاتی داروسازی امین، داروسازی زهراوی، جوشکاب یزد و پمپ‌سازی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی کاشی تکسرام، کیمیدارو، کاغذسازی کاوه و نفت پارس بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند. همچنین نماد معاملاتی ماشین‌آلات تراکتورسازی با صف فروش 629هزار سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. نمادهای فولاد خوزستان و بانک ملت به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را کسب کردند.
در مقابل، نماد معاملاتی سایپا در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت.