گروه بورس - هدیه لطفی: بازار دیروز در انتظار ورود بانک ملت و بازگشایی نماد مخابرات سپری شد و اتفاق خاصی در این بازار رخ نداد.
در این روز معاملات بلوکی ۶/۴میلیون سهمی زامیاد، ۸/۳میلیون سهمی بانک پارسیان و دو میلیون سهمی مپنا و فولاد مبارکه اصفهان صورت گرفت و ارزش کل معاملات ۴۸میلیاردو ۷۴۵میلیون ریال اعلام شد.شاخص کل بورس نیز تحت تاثیر نمادهای «وامید» ، «فولاد» ، «رمپنا» و «کچاد» به میزان ۲۲ واحد افت کرد و به رقم ۸هزارو ۳۹۰واحد رسید.

دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند.در این راستا شاخص بازار اول 21واحد، بازار دوم 14واحد و صنعت 19واحد کاهش را تجربه کردند.در این بازار از 109نماد معامله شده، 18نماد با افزایش قیمت، 65نماد با کاهش قیمت و 26نماد دیگر بدون تغییر بودند. نمادهای دشت‌مرغاب، قند نقش جهان، آبسال و فروسیلیس بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی نیروکلر، خوراک دام پارس، آلومتک و گل‌گهر بیشترین کاهش نرخ را به خود اختصاص دادند.همچنین نماد معاملاتی ماشین‌آلات تراکتورسازی با صف فروش بیش از 628هزار سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. این درحالی است که سایپا با صف خرید بیش از سه میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت.در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نماد معاملاتی بهنوش اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری گذشته نمادهای قند قزوین، تامین ماسه ریخته‌گری و صنعتی شیمیایی رنگین جهت برگزاری مجمع متوقف شدند.