گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس، آخرین روز کاری هفته را با 16واحد مثبت سپری کرد. در این روز نمادهای معاملاتی کشتیرانی و بانک پارسیان هرکدام به ترتیب 7واحد و 4واحد تاثیر مثبت بر این شاخص ایجاد کردند و نه تنها تاثیر منفی نمادهای «وامید»، «حتاید» و «فولاد» را خنثی کردند، بلکه در نهایت باعث رشد شاخص شدند.

دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط مثبت به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۵واحد، ۶واحد و یک واحد افزایش را تجربه کردند.ارزش کل معاملات روز گذشته نیز با ۴۰درصد افت نسبت به روز ماقبل به رقم ۲/۲۴میلیارد ریال رسید.
در این روز نمادهای معاملاتی بانک پارسیان و بانک کارآفرین هرکدام به ترتیب با ارزش 3/3میلیارد ریال و 2/3میلیارد ریال به عنوان باارزش‌ترین سهم شناخته شدند. همچنین عنوان گران‌ترین سهم این بازار را نماد معاملاتی رازک به خود اختصاص داد. آخرین قیمت این سهم 12هزارو 234ریال اعلام شد.این درحالی است که نمادهای کشتیرانی، پاکسان و مپنا بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی قطعات اتومبیل، تایدواتر و گل‌گهر بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید با صف فروش بیش از ۷میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. در مقابل، نماد معاملاتی سایپا درصدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت. در میان اخبار روز گذشته می‌توان به بازگشایی نمادهای کاشی تک‌سرام و نورد آلومینیوم اشاره کرد.
همچنین در پایان روز کاری گذشته حق تقدم گروه بهمن با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد.