گروه بورس- هدیه لطفی: صف فروش نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری غدیر روز گذشته جمع‌آوری شد و صف خریدی به میزان یک‌میلیون و 210هزار سهمی از این نماد برای امروز تشکیل شد.
همچنین تعداد بیش از ۴میلیون سهم «وغدیر» در بازار دیروز دادوستد شد و ارزش ناشی از آن معادل ۷میلیارد ریال اعلام شد.
به طوری که این نماد به عنوان با ارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد. نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری امید و بانک پارسیان نیز هر کدام به ترتیب با ارزش 6میلیارد ریال و 7/4میلیارد ریال در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

این در حالی است که در مجموع معاملات روز گذشته تعداد بیش از ۲۴میلیون سهم در ۵هزار و ۵۳۲مرتبه دادوستد شد و ارزش کل معاملات ۴۶میلیارد و ۴۱۱میلیون ریال بود.
در این بازار از 132 نماد معامله شده، 46نماد با افزایش قیمت، 56نماد با کاهش قیمت و 30نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند.
در این راستا نمادهای معاملاتی نیروکلر، سایپا آذین و گلوکوزان بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سیمان هرمزگان، هپکو و پتروشیمی فن‌آوران بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
شاخص کل بورس نیز اولین روز کاری هفته را با 15 واحد کاهش آغاز کرد.نمادهای معاملاتی «وامید»، «سهرمز» و «وغدیر» هر کدام به ترتیب با 6 واحد، 5 واحد و 4 واحد در این افت شاخص تاثیرگذار بودند.
همچنین در این معاملات شاخص بازار اول ۱۵ واحد کاهش، بازار دوم ۴واحد کاهش و صنعت ۱۱ واحد کاهش را تجربه کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی سیمان هرمزگان، خدمات انفورماتیک، مهندسی فیروزا و سیمان صوفیان اشاره کرد. همچنین نمادهای معاملاتی سرمایه‌‌گذاری صنعت بیمه و سیمان هگمتان در بازار امروز مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی هستند.