گروه بورس - هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته بازار معادل رقم 4میلیاردو 800میلیون تومان اعلام شد، که این رقم ناشی از معامله بیش از 18میلیون سهم در 5هزارو 549مرتبه بود. پرمعامله‌ترین سهم این بازار نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید شناخته شد. «وامید» با حجم معاملاتی بیش از دو میلیون سهمی، ارزشی معادل 7میلیاردو 894میلیون ریال کسب کرد.

گفتنی است ارزش کل معاملات انجام شده در هفته جاری معادل ۸۸۵میلیارد ریال بود.همچنین در این هفته داروسازی زهراوی با قیمت ۲۰هزارو ۴۰ریال به عنوان گران‌ترین سهم و ماشین‌سازی اراک با نرخ ۳۰۴ریال به عنوان ارزان‌ترین سهم شناخته شدند.شاخص کل بورس نیز آخرین روز کاری هفته را مثبت سپری کرد. این شاخص روز گذشته ۱۷واحد دیگر رشد کرد و به رقم ۸هزارو ۵۱۴واحد رسید.در این روز شاخص بازار اول، بازار دوم و صنعت هرکدام به ترتیب ۱۶واحد، ۱۲واحد و ۱۴واحد افزایش را تجربه کردند.در معاملات دیروز، نمادهای پارس سوئیچ، سرمایه‌گذاری ساختمان و گروه صنعتی بوتان بیشترین افزایش نرخ و در مقابل، نمادهای معاملاتی سخت‌آژند، سرمایه‌گذاری بوعلی و داروسازی زهراوی بیشترین کاهش قیمت را شاهد بودند.
همچنین نماد معاملاتی «شپنا» با صف خرید بیش از 8میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت. این درحالی است که نماد معاملاتی «وامید» صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد.
در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی ساختمان ایران و بین‌المللی محصولات پارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، پارس سوئیچ پس از تعدیل پیش‌‌بینی درآمد هر سهم و گروه صنعتی بوتان پس از برگزاری جلسه هیات‌مدیره در خصوص تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه اشاره کرد.