گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی 23 روزه خود، اولین روز زمستان را نیز با 5 واحد کاهش آغاز کرد.
در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم و صنعت هر کدام به ترتیب ۸/۶ واحد کاهش، ۷ واحد افزایش و ۶/۵ واحد کاهش را تجربه کردند.سرانجام روز گذشته رقابت بر خرید سهام پمپ‌سازی ایران به نتیجه رسید و در اثر این داد و ستد، سهام «تپمپی» رشد قیمت ۵۴۶ ریالی هر سهم را تجربه کرد.

همچنین به دنبال آن نمادهای معاملاتی حق‌تقدم فولاد خراسان، حق‌تقدم موتوژن و شیشه قزوین بیشترین افزایش نرخ را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند.این در حالی است که نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، ماشین‌آلات زراعی، پارس‌دارو و کاغذسازی کاوه بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.در این روز نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید با صف فروش بیش از 20میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. همچنین نمادهای معاملاتی گل‌گهر و چادرملو به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را کسب کردند.این در حالی است که نماد معاملاتی سایپا با صف خرید بیش از سه‌میلیون سهمی صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد. ارزش ریالی صف مزبور معادل 5میلیارد و 470میلیون ریال بود.
گفتنی است در بازار روز گذشته تعداد بیش از ۲۴میلیون سهم در یک‌هزار و ۸۷۷ مرتبه داد و ستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۵/۵۲میلیارد ریال اعلام شد.در این بازار نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری توس‌گستر با حجم معاملاتی ۹میلیون سهمی حدود ۵۳درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص داد.روز گذشته نمادهای معاملاتی دشت مرغاب و تولید مواد الیاف مصنوعی جهت برگزاری مجمع و نمادهای معاملاتی نورد قطعات فولادی، مالی و اعتباری سینا، قند قزوین و سیمان ایلام جهت تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم خود متوقف شدند.همچنین روز گذشته نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صنعت و معدن با توجه به اعلام پیش‌بینی درآمد هر سهم خود برای سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۸۸ بازگشایی شد.