گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی خود آخرین روز پاییز را نیز منفی سپری کرد. این شاخص روز گذشته 9/11 واحد دیگر افت کرد و به رقم 8هزار و 857 واحد رسید. در این روز شاخص بازار اول 13 واحد کاهش، بازار دوم 6 واحد افزایش و صنعت 8واحد کاهش را تجربه کردند.در بازار روز گذشته بیش از 9میلیون سهم در یک هزار و 652 مرتبه در میان سهامداران دادوستد شد وارزش کل ناشی از این معاملات معادل رقم 4/24میلیارد ریال بود. این در حالی است که 3/4میلیون ریال از این رقم مربوط به معامله عمده (509هزار و 506سهمی) تایدواتر بود.

همچنین روز گذشته رقابت دو خریدار برای خرید بلوک پمپ‌سازی ادامه پیدا کرد و در نتیجه معامله‌ای برای آن صورت نگرفت.در این بازار نمادهای معاملاتی حق تقدم موتوژن، ایران‌خودرو دیزل، کارتن مشهد و بهنوش ایران بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی حق تقدم فولاد خراسان، باما، پتروشیمی خارک و ماشین‌آلات زراعی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.همچنین نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری امید با صف فروش بیش از ۱۹میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت. ارزش ریالی صف یاد شده ۹۶میلیارد و ۵۶میلیون ریال بود.همچنین نمادهای معاملاتی گل‌گهر، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت اصفهان و ملی مس ایران در جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفتند.
این در حالی است که نمادهای معاملاتی پمپ‌سازی ایران، سایپا و آلومتک به ترتیب رتبه‌های نخست جدول بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی نماد معاملاتی کاشی پارس اشاره کرد. همچنین در پایان روزکاری گذشته نماد معاملاتی ایران ارقام جهت برگزاری مجمع عمومی عادی متوقف شد.