گروه بورس - هدیه لطفی: بازار روز گذشته همانند روزهای قبل با افت شاخص و کاهش ارزش معاملات روبه‌رو شد.
در این روز نمادهای «فولاد»، «فملی»، «کچاد»و «کگل» در مجموع ۵۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس ایجاد کردند و در نهایت شاخص با ۸۲ واحد افت روبه‌رو شد و در رقم ۹هزار و ۳۳۳ واحد توقف کرد.

دیگر شاخص‌های مهم بورس نیز از جمله شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب شاهد 85 واحد، یک واحد، 65 واحد و 334واحد کاهش بودند. در این بازار حق تقدم موتوژن با 5/5درصد رشد قیمت، بیشترین افزایش نرخ را تجربه کرد و به دنبال آن نمادهای معاملاتی نصیر ماشین، کارتن مشهد و پگاه اصفهان بیشترین رشد قیمت را شاهد بودند.
در مقابل، نمادهای معاملاتی توسعه معادن روی، حق تقدم رایان سایپا، چادرملو و گل گهر بیشترین کاهش نرخ را در بازار دیروز به خود اختصاص دادند. همچنین نماد آلومتک با صف خرید بیش از ۶۷۶هزار سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و نمادهای سایپا و مپنا به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم این جدول را کسب کردند. در بازار دیروز بیش از ۱۷میلیون سهم در میان یک‌هزار و ۳۰۹نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل رقم ۳۰میلیارد و ۸۸۴میلیون ریال اعلام شد. پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم این بازار به ترتیب نمادهای معاملاتی ساختمان اصفهان و سایپا شناخته شدند. همچنین نماد معاملاتی «وپارس» با حجم معاملاتی دو‌میلیون سهمی، بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. گفتنی است در پایان روز کاری گذشته نمادهای معاملاتی سیمان داراب و کاشی نیلو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شدند.