گروه بورس - هدیه لطفی: با توجه به دستورالعمل رفع گره معاملاتی، هفت شرکت بزرگ بورسی از جمله چادرملو، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خارک و ملی مس ایران روزگذشته بدون اعمال حجم مبنا معامله شدند. این امر سبب شد تا شاخص کل بورس افت بیشتری را متحمل شود و در نتیجه این شاخص 73 واحد کاهش را تجربه کرد و در رقم 9هزار و 416 واحد توقف کرد.دیگر شاخص‌های مهم بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. در این راستا شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب 72 واحد، 23 واحد، 59 واحد و 296واحد کاهش یافتند.

ارزش کل معاملات روزگذشته معادل رقم ۹/۵ملیارد تومان اعلام شده که دومیلیارد و ۸۰۰میلیون تومان از این رقم مربوط به معاملات عمده سهام سایپا دیزل و تاید واتر بود.گفتنی است، نماد معاملاتی سایپا دیزل با معامله بلوکی ۲۸میلیون سهمی، ارزشی معادل ۱۸میلیارد و ۳۱۲میلیون ریال را به خود اختصاص داد.
همچنین در این بازار نمادهای معاملاتی ساختمان اصفهان و سایپا به ترتیب به عنوان پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم شناخته شدند.همچنین نمادهای دوده صنعتی، حق تقدم موتوژن، نصیر ماشین و گروه صنعتی بوتان بیشترین افزایش نرخ و در مقابل، نمادهای معاملاتی باما، حق‌تقدم فولاد خراسان، حق تقدم تولی پرس و پتروشیمی خارک بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.
در معاملات دیروز نماد سایپا با صف خرید بیش از سه‌میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد. همچنین نمادهای آلومتک و ایران‌خودرو رتبه دوم و سوم این جدول را کسب کردند.
در میان اخبار روزگذشته می‌توان به بازگشایی سه نماد معاملاتی باما، دوده صنعتی پارس و کاشی نیلو اشاره کرد.