گروه بورس- هدیه لطفی: روزگذشته نمادهای معالاتی ملی مس ایران، چادرملو، پالایش نفت اصفهان و گل‌گهر باعث افت مجدد شاخص کل شدند و در نتیجه شاخص با 69واحد کاهش روبه‌رو شد و در رقم 9هزار و 649 واحد توقف کرد.
دیگر شاخص‌های مهم بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. شاخص بازار اول ۷۰واحد، بازار دوم ۶ واحد، صنعت ۵۸واحد و بازده نقدی قیمت ۲۸۰واحد کاهش را تجربه کردند.

ارزش کل معاملات دیروز بدون در نظر گرفتن حق تقدم معادن و فلزات، همانند روز ماقبل در کمترین میزان یعنی در رقم 7/28 میلیارد ریال، به کار خود پایان داد. در این بازار از 147نماد معامله شده،
۳۷ نماد با افزایش قیمت، ۷۸ نماد با کاهش قیمت و ۳۲ نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند که در این راستا نمادهای معاملاتی حق‌تقدم تولی‌پرس، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی خارک و گل‌گهر بیشترین کاهش نرخ و نمادهای معاملاتی گروه صنعتی بوتان، کالسیمین، فیبر ایران و شیشه همدان بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند.
در این روز نماد معاملاتی سایپا با صف خرید بیش از دو میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت.
همچنین نمادهای معاملاتی مپنا، رایان سایپا و ایران خودرو در این جدول جای گرفتند.
در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی دو نماد معاملاتی دارویی سبحان با توجه به تعدیل پیش‌بینی درآمد هر سهم و حق‌تقدم تولی‌پرس با توجه به بازگشایی نماد اصلی اشاره کرد.
همچنین در پایان روز کاری گذشته نماد سرمایه‌گذاری بهمن متوقف شد.