گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص بازده نقدی و قیمت روز گذشته با 100 واحد کاهش به رقم مشابه خود در خرداد ماه امسال یعنی 39هزار و 918 واحد رسید.
شاخص کل بورس نیز در ادامه روند نزولی خود، روز گذشته ۲۵ واحد دیگر افت کرد و در رقم ۹هزار و ۹۰۱ واحد توقف کرد.

در این روز، نمادهای معاملاتی «کچاد»، «ومعادن»، «فولاد» و «حکشتی» در مجموع 22 واحد تاثیر منفی بر این شاخص ایجاد کردند و تنها شرکت نفت بهران یک واحد تاثیر مثبت بر شاخص بر جای گذاشت. همچنین شاخص بازار اول با 27 واحد کاهش، بازار دوم با 9 واحد افزایش و صنعت با 20 واحد کاهش به کار خود پایان دادند.
ارزش کل معاملات روز گذشته با ۴۲درصد کاهش نسبت به روز ماقبل به رقم ۸/۵۴میلیارد ریال رسید.
پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم این بازار نماد معاملاتی سایپا شناخته شد. همچنین نماد نیروکلر با حجم معاملاتی بیش از یک‌میلیون سهمی، بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد. در این بازار از 147 نماد معامله شده، 50 نماد با افزایش قیمت، 64 نماد با کاهش قیمت و 33 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند که در این راستا نمادهای معاملاتی لنت ترمز، نفت بهران، کنتورسازی و معدنی دماوند بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی سیمان شرق، چادرملو و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
همچنین نماد نفت بهران صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و نمادهای سایپا و آلومتک رتبه‌های دوم و سوم این جدول را کسب کردند. این در حالی است که سنگ‌آهنی‌ها همچنان در صف فروش باقی ماندند. گفتنی است در پایان روز کاری گذشته نمادهای عایق پلاستیک و سرمایه‌گذاری غدیر جهت برگزاری مجمع عمومی متوقف شدند.