گروه بورس- هدیه لطفی: سنگ‌آهنی‌ها روز گذشته مجدد شاخص را منفی کردند. در این روز گل‌گهر، چادرملو و سرمایه‌‌گذاری امید هر کدام به ترتیب 13 واحد، 12 واحد و 11 واحد تاثیر منفی بر شاخص کل بورس ایجاد کردند و در نهایت شاخص با 28 واحد کاهش به کار خود پایان داد و به رقم 9هزار و 926 واحد رسید.

در این روز شاخص بازار اول با ۳۱ واحد کاهش، بازار دوم با ۱۴ واحد افزایش، صنعت با ۲۳ واحد کاهش و بازده نقدی و قیمت با ۱۱۳ واحد کاهش مواجه شدند.
در بازار روز گذشته نماد معاملاتی لوازم‌خانگی پارس با 269ریال تغییر قیمت، بیشترین کاهش نرخ را تجربه کرد. این در حالی است که گلتاش سه درصد، نیروکلر و صنایع شیمیایی فارس هر کدام 9/2درصد رشد قیمت را در بازار دیروز شاهد بودند.
همچنین نماد معاملاتی نفت بهران با صف خرید بیش از یک میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد؛ گفتنی است نمادهای نیروکلر و سایپا رتبه‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.
ارزش کل معاملات روز گذشته معادل رقم 129میلیارد و 847میلیون ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معامله بیش از 63میلیون سهم در 9هزار مرتبه بود.
پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم این بازار نماد معاملاتی سایپا شناخته شد. همچنین فولاد مبارکه اصفهان با حجم معاملاتی ۷/۹میلیون سهمی، بیشترین ارزش معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.
در میان اخبار روز گذشته می‌توان به بازگشایی نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری بانک ملی، لوازم خانگی پارس و قند پیرانشهر اشاره کرد. همچنین در پایان دیروز نماد معاملاتی صنایع مخابراتی راه دور جهت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده به منظور انتخاب حسابرس و بازرس قانونی متوقف شد.