گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس روز گذشته از مرز ده‌هزار واحد سقوط کرد و با افت 32 واحدی به رقم 9هزار و 998 واحد رسید. گفتنی است با احتساب این افت، بازدهی بورس به 3/11 واحد رسید.
در این روز بیشتر شرکت‌های بزرگ بورسی از جمله گل‌گهر، فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری امید و کشتیرانی در کاهش شاخص تاثیرگذار بودند.

دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. شاخص بازار اول، بازار دوم، بازده نقدی و قیمت و صنعت هر کدام به ترتیب با 30 واحد، 18 واحد، 130 واحد و 23 واحد کاهش روبه‌رو شدند.این در حالی است که تنها گروه دستگاه برقی با 432 واحد افزایش مواجه شد.
در بازار دیروز نماد معاملاتی تولید مواد اولیه داروپخش با سه‌هزار و ۹۱۵ریال افت قیمت، بیشترین کاهش نرخ را تجربه کرد و به دنبال آن نمادهای معاملاتی حق تقدم سیمان تهران، داروپخش و نگین طبس شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.
در مقابل، حق‌تقدم‌های بانک پارسیان، تولی‌پرس و توسعه صنایع بهشهر بیشترین افزایش نرخ را تجربه کردند.
در معاملات روز گذشته بیش از ۱۲۷میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل ۲/۶۰۹میلیارد ریال اعلام شد. پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم این بازار به ترتیب نمادهای معاملاتی مخابرات و سرمایه‌گذاری بوعلی شناخته شدند. همچنین نماد معاملاتی «کگل» با صف فروش بیش از ده‌میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد و به دنبال آن، نمادهای چادرملو و سرمایه‌گذاری امید رتبه‌های دوم و سوم این جدول را به خود اختصاص دادند. در پایان معاملات روز گذشته نماد معاملاتی حق تقدم رادیاتور ایران با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد.