گروه بورس- هدیه لطفی: شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی خود، روز گذشته نیز به میزان 73 واحد افت کرد و تنها 26 گام از مرز 9999 واحد فاصله گرفت.
گفتنی است نمادهای معاملاتی «اخابر»، «فولاد» و «دتماد» در مجموع ۵۵واحد تاثیر منفی بر شاخص کل ایجاد کردند. در این روز شاخص‌های بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت نیز هر کدام به ترتیب با ۶۹واحد، ۴۳واحد، ۵۳واحد و ۲۹۴واحد کاهش به کار خود پایان دادند.

در بازار دیروز بیش از 72میلیون سهم در میان یک‌هزار و 895نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات معادل 8/112میلیارد ریال اعلام شد. پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز به ترتیب نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری بوعلی و مخابرات شناخته شدند. همچنین نماد «اخابر» حدود 73درصد از ارزش کل معاملات روز گذشته را به خود اختصاص داد.
در بازار دیروز نمادهای معاملاتی حق تقدم داروسازی سبحان، حق تقدم تولی‌پرس، حق تقدم توسعه صنایع بهشهر و بین‌المللی محصولات پارس بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی تولید مواد اولیه داروپخش، قند هگمتان، موتوژن و سرمایه‌گذاری بوعلی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در میان اخبار دیروز می‌توان به بازگشایی پنج نماد معاملات از جمله نمادهای سازه پویش، حق تقدم بانک پارسیان و قند هگمتان اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری گذشته نمادهای سرمایه‌گذاری رنا و قند پیرانشهر جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه متوقف شدند.