گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس تهران پس از افت 603 واحدی در دو روز اخیر، روز گذشته به میزان 10 واحد رشد کرد و به رقم 10هزار و 335 واحد رسید. در این روز نماد معاملاتی «اخابر» با 34 واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ایجاد کرد، هر چند که نمادهای «شپنا»، «شفن»، «ستران» و «خساپا» در مجموع 21 واحد تاثیر منفی ایجاد کردند، اما در نهایت شاخص کل در حالت مثبت به کار خود پایان داد.

همچنین شاخص بازار اول با ۱۲ واحد افزایش، بازار دوم با ۹ واحد کاهش، بازده نقدی و قیمت با ۴۲ واحد افزایش و صنعت با ۹ واحد افزایش روبه‌رو شدند. در بازار دیروز بیش از ۴۱میلیون سهم در میان دو هزار و ۳۵۹ نفر سهامدار دادوستد شد و ارزش کل ناشی از این معاملات ۲/۷۳میلیارد ریال اعلام شد. در این بازار نماد معاملاتی مخابرات با حجم معاملاتی ۱۶میلیون سهمی پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین نماد شناخته شد. همچنین این نماد حدود ۴۰درصد از ارزش کل معاملات دیروز را به خود اختصاص داد.
در این بازار 40 نماد با افزایش قیمت و 71 نماد با کاهش نرخ به کار خود پایان دادند که در این راستا نمادهای معاملاتی حق تقدم توسعه صنایع بهشهر، صنعتی آما، کنتورسازی و تکین کو بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی دارویی رازک، نگین طبس، پالایش نفت اصفهان و کربن ایران بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.
روز گذشته نمادهای معاملاتی گل گهر و چادرملو پس از ۲ ماه متوقف بودن، بازگشایی شدند و هر کدام به ترتیب با صف فروش ۱۰میلیون سهمی و ۱۷میلیون سهمی صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شدند. در مقابل، نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان با صف خرید بیش از ۱۵میلیون سهم در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید جای گرفت.