گروه بورس- هدیه لطفی:شاخص کل بورس تهران اولین روز کاری بعد از تعطیلات را با افت شدید 579 واحدی آغاز کرد و در آستانه ورود به مرز 9هزار واحد قرار گرفت. نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان روز گذشته بعد از یک ماه و نیم متوقف بودن، با افت 40درصدی قیمت بازگشایی شد که این نماد به تنهایی 411 واحد تاثیر منفی بر افت شاخص کل ایجاد کرد.

نماد معاملاتی مخابرات نیز که در ابتدای روز گذشته متوقف شده بود، در پایان معاملات با تعدیل مثبت پیش‌بینی درآمد هر سهم بازگشایی شد. این نماد نیز ۱۲۸ واحد در افت شاخص تاثیرگذاشت.
دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی با افت شدید در بازار دیروز مواجه شدند. شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هر کدام به ترتیب با 597 واحد کاهش، 4 واحد کاهش، 493 واحد کاهش و 2322 واحد کاهش به کار خود پایان دادند.ارزش کل معاملات دیروز معادل رقم 3/112میلیارد ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معامله بیش از 50میلیون سهمی در میان سه هزار و 82 نفر سهامدار بود.
نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان با حجم معاملاتی بیش از ۱۸میلیون سهمی، پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم دیروز شناخته شد. همچنین این نماد با ارزشی معادل ۴۲میلیارد و ۱۷۴میلیون ریال‌، عنوان با ارزش‌ترین سهم را به خود اختصاص داد.
نمادهای معاملاتی حق تقدم صنایع بهشهر، لاستیکی سهند، باما و ایران ترانسفو بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، مخابرات، خاک چینی و سیمان کردستان بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.
در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی ۷ نماد معاملاتی از جمله نمادهای سیمان مازندران، تهران دارو، خاک چینی و آلومینیوم پارس اشاره کرد.