گروه بورس- هدیه لطفی:شاخص کل بورس آخرین روز کاری هفته را با 2واحد کاهش سپری کرد و به رقم 10هزارو 928واحد رسید.
روز گذشته نماد معاملاتی مخابرات ۳۰واحد تاثیر مثبت بر رشد شاخص ایجاد کرد، اما تاثیر منفی نمادهای «شپنا»، «وغدیر»، «سفارس» و «شفن» بیشتر بود و در نهایت شاخص اولین روز آبان‌ماه را منفی آغاز کرد.

روز گذشته حدود 60میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش کل معاملات معادل رقم 115میلیاردو 67میلیون ریال اعلام شد.در این بازار نماد معاملاتی مخابرات با حجم معاملاتی بیش از 14میلیون سهم، پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم شناخته شد. همچنین این نماد با ارزشی معادل 5/27میلیارد ریال، عنوان با ارزش‌ترین سهم دیروز را به‌خود اختصاص داد.
روز گذشته ۴۳نماد با افزایش نرخ و ۵۸نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند. که در این راستا نمادهای معاملاتی کنتورسازی، شیشه قزوین، قند اصفهان و نیروکلر بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی دوده صنعتی پارس، کشاورزی و دامپروری مگسال، پتروشیمی فن‌آوران و سیمان کرمان بیشترین کاهش نرخ را تجربه کردند.همچنین نماد معاملاتی کشتیرانی با صف خرید بیش از ۶میلیون سهمی، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و در مقابل، نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان از صف فروشی معادل ۸میلیون سهمی برخوردار بود که این نماد در صدر جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت.در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی ۷ نماد معاملاتی از جمله نمادهای سیمان قاین، معدنی املاح ایران، سایپا و مخابرات راه دور ایران اشاره کرد.