گروه بورس-هدیه لطفی: در معاملات روز گذشته نماد معاملاتی مخابرات با 30 واحد تاثیر مثبت و به دنبال آن نمادهای بانک پارسیان و فولاد خراسان هرکدام به ترتیب با 8 واحد و 5 واحد تاثیر مثبت، بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل بورس گذاشتند.

هرچند که نماد معاملاتی مس ایران و سیمان فارس و خوزستان در مجموع ۲۲ واحد باعث کاهش شاخص شدند، اما در نهایت شاخص کل با ۱۴ واحد افزایش، آخرین روز مهرماه را به اتمام رساند و به رقم ۱۰هزار و ۹۳۱ واحد رسید.
دیگر شاخص‌های بااهمیت بورس نیز از جمله شاخص بازار اول با 16 واحد افزایش، صنعت با 6 واحد افزایش و بازده نقدی و قیمت با 63 واحد افزایش به کار خود پایان دادند و تنها شاخص بازار دوم با 7 واحد کاهش روبه‌رو شد.
روز گذشته نماد معاملات کشتیرانی با صف خرید بیش از سه میلیون سهمی صدرنشین جدول بیشترین تقاضای خرید شد و به دنبال آن نمادهای معاملاتی مخابرات و بانک اقتصاد نوین رتبه‌های دوم و سوم این جدول را کسب کردند.در مقابل، نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان با صف فروش بیش از ۱۱میلیون سهمی، همچنان در صدر جدول بیشترین تقاضای فروش قرار گرفت.
همچنین نمادهای معاملاتی حق‌تقدم توسعه صنایع بهشهر، حق‌تقدم بانک پارسیان، ایران ترانسفو و لبنیات کالبر بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی شیشه همدان، فولاد خراسان، پمپ‌سازی ایران و کابل باختر بیشترین افزایش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.
روز گذشته تعداد بیش از ۶۳میلیون سهم در بازار دادوستد شد و ارزش ناشی از این معاملات معادل ۱/۹۶میلیارد ریال اعلام شد.
در میان اخبار روز گذشته می‌توان به بازگشایی سه نماد معاملاتی پمپ‌سازی ایران، شیشه همدان و فولاد خراسان اشاره کرد. همچنین در پایان روز کاری گذشته دو نماد معاملاتی سیمان هگمتان به علت برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و حق‌تقدم بانک پارسیان به علت پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شدند.