گروه بورس - هدیه لطفی: ارزش کل معاملات روز گذشته بازار معادل رقم 282میلیارد و 393میلیون ریال بود که این رقم ناشی از معامله بیش از 148میلیون سهم در میان سه هزار و 286نفر سهامدار بود. گفتنی است 83درصد از این رقم در اختیار معاملات 120میلیون سهمی نماد شرکت مخابرات بود. نماد معاملاتی تایدواتر نیز با جابه‌جایی بلوک 800هزار سهمی پس از مخابرات با ارزش‌ترین سهم دیروز شناخته شد.

در بازار دیروز تلاش زیادی برای جمع‌آوری صف فروش مخابرات صورت گرفت، اما این تلاش بی‌نتیجه ماند و در پایان روز کاری گذشته صف فروش ۴میلیون سهمی از آن باقی ماند.
شاخص کل بورس در ادامه روند نزولی خود، روز گذشته نیز به میزان 60واحد افت کرد و به رقم 11هزار و 561واحد رسید که نماد معاملاتی «اخابر» به تنهایی 50واحد از این کاهش را به دوش کشید.
دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز همگی در شرایط منفی به کار خود پایان دادند. شاخص بازار اول، بازار دوم، صنعت و بازده نقدی و قیمت هرکدام به ترتیب با ۶۰واحد، ۱۲واحد، ۴۸واحد و ۲۴۲واحد کاهش روبه‌رو شدند.
در بازار روز گذشته 80نماد با کاهش قیمت و 46نماد با افزایش قیمت مواجه شدند که از این تعداد، نمادهای معاملاتی سموم علف‌کش، کابل باختر، لنت ترمز و تکنوتار بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی کاشی سعدی، حق تقدم سیمان تهران، حق تقدم لوله و تجهیزات سدید و مخابرات بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
در میان اخبار روز گذشته بازار می‌توان به بازگشایی چهار نماد معاملاتی رایان سایپا، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی، پلاستیران و شیشه همدان اشاره کرد.