گروه بورس- هدیه لطفی: در ادامه حرکت رو به رشد شاخص‌ها، روز گذشته نیز شاخص کل بورس با 54 واحد افزایش دیگر به رقم 11هزار و 733 واحد رسید. شاخص‌های بازار اول، صنعت و بازدهی نقدی و قیمت نیز هر کدام به ترتیب با 56 واحد، 40 واحد و 278 واحد افزایش روبه‌رو شدند.در ابتدای معاملات روز گذشته نماد مخابرات از صف خرید 90میلیون سهمی برخوردار بود، که با عرضه 19میلیون سهم، در پایان معاملات صف خرید 69میلیون سهمی از آن باقی ماند.

همچنین «اخابر» روز گذشته ۴۵ واحد تاثیر مثبت بر رشد شاخص بر جای گذاشت. در بازار دیروز صف خریدی بیش از ۱۶میلیون سهمی برای نماد سرمایه‌گذاری غدیر تشکیل شد و حدود یک میلیون سهم مزبور به ارزش دو میلیارد ریال معامله شد. همچنین در ساعات ابتدایی معاملات روز گذشته با عرضه سه میلیون سهم از سهام نماد پالایشگاه نفت اصفهان، صف خرید این نماد از بین رفت، اما در دقایق پایانی روز مجدد صف خرید بیش از یک میلیون سهمی برای آن به وجود آمد و در نهایت ۸ میلیون و ۳۵۶ هزار سهم «شپنا» در بازار دادوستد شد. این نماد نیز روز گذشته ۱۳ واحد به رشد شاخص کمک کرد.
ارزش کل معاملات دیروز معادل رقم 1/22 میلیارد تومان بود که نمادهای مخابرات، پالایشگاه نفت اصفهان و بانک پارسیان در مجموع 60درصد از این ارزش کل را به خود اختصاص دادند. در بازار دیروز نماد معاملاتی فولاد خوزستان به قیمت پایه هر سهم 8 هزار و 180ریال، صدرنشین جدول بیشترین تقاضای فروش شد. همچنین نمادهای سیمانی از جمله سیمان شرق، سیمان سپاهان و سیمان تهران در این جدول قرار گرفتند.در بازار دیروز نماد معاملاتی سیمان فارس و خوزستان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود 20تومانی (به ازای هر سهم) بازگشایی شد.گفتنی است که هر سهم «سفارس» روز گذشته شاهد افت قیمت 28تومانی بود. همچنین نمادهای حق تقدم داروپخش، حق تقدم بانک پارسیان، سرمایه‌ گذاری توسعه شهری توس‌گستر بیشترین افزایش نرخ و نمادهای معاملاتی داروسازی اکسیر، جام‌دارو، تولی‌پرس و کابل‌های مخابراتی شهیدقندی بیشترین کاهش قیمت را در بازار دیروز تجربه کردند.