گروه بورس - هدیه لطفی: شاخص کل بورس تهران اولین روز کاری هفته را مثبت آغاز کرد. هرچند که نمادهای معاملاتی «فخوز»، «وصندوق»، «وغدیر» و «وساخت» در ابتدا شاخص را منفی کردند، اما نمادهای مخابرات، بانک پارسیان، گل‌گهر و سیمان فارس و خوزستان هر کدام به ترتیب با 15واحد، 12واحد، 7واحد و 5واحد افزایش باعث رشد شاخص شدند. در مجموع در پایان روز گذشته شاخص کل به میزان 32واحد افزایش یافت و به رقم 12هزار و 247واحد رسید.

از نظر کارشناسان بازار، پس از عرضه سهام مخابرات، بازار نوسان شدیدی نداشته است و در واقع «اخابر» بازار را در کنترل خود گرفته است.
به‌رغم تاثیر منفی فولاد و معدنی‌ها بر شاخص، از روز دوم عرضه مخابرات، این نماد توانست اثر منفی دیگر نمادها را خنثی کند.دیگر شاخص‌های با اهمیت بورس نیز روز گذشته در شرایط مثبت به سر بردند. شاخص بازار اول با 34واحد افزایش، بازار دوم با 6واحد افزایش و بازده نقدی و قیمت با 128واحد افزایش مواجه شدند.در بازار دیرز نمادهای حق تقدم لوله و تجهیزات سدید با 65ریال افزایش قیمت، حق‌تقدم بانک کارآفرین با 106ریال افزایش قیمت و جوشکاب یزد با 117ریال افزایش قیمت، بیشترین افزایش نرخ را تجربه کردند. اما در مقابل، نمادهای معاملاتی حق‌تقدم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی، داروپخش و بانک پارسیان شاهد بیشترین کاهش نرخ بودند.ارزش کل معاملات روز گذشته با احتساب معامله 58میلیارد تومانی گل‌گهر، معادل 68میلیارد تومان اعلام شد که «کگل» حدود 85درصد از ارزش کل معاملات را در تصاحب خود گرفت. همچنین نماد معاملاتی بانک پارسیان که روز گذشته بازگشایی شد، عنوان پرطرفدارترین و پرمعامله‌ترین سهم را به خود اختصاص داد.روز گذشته نماد معاملاتی چادرملو با صف خرید بیش از 4میلیون سهمی و قیمت 13هزار و 876ریال در صدر جدول بیشترین تقاضا جای گرفت.نمادهای مخابرات و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در رتبه‌های بعدی این جدول جای گرفتند. همچنین نماد معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان با صف فروش بیش از 81میلیون سهمی، رتبه نخست جدول بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص داد.