گروه بورس- زهرا مجتهد: ادامه روند کاهشی شاخص کل روز گذشته نیز به گونه‌ای بود که این شاخص را تا مرز 12‌هزار و 669‌واحد سوق داد.
شاخص کل در بازار سهام روز پیش با افت ۱۷۹‌ واحدی روبه‌رو شد. این کاهش بر اثر معاملات انجام‌شده برنمادهای معاملاتی«فملی»، «رمپنا» و «غدیر» و «سشرق» شکل گرفت. نمادهای مزبور به ترتیب بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند. از دیگر رخدادهای بورس تهران در روز گذشته بازگشایی ۱۳‌نماد معاملاتی برتابلوی بورس بود.

بیشترین افزایش قیمت در این بازار را نمادهای سیمان داراب، ایتالران، سیمان دورود و کشتیرانی تجربه کردند. در مقابل نمادهای حق تقدم ایران‌دارو، پشم‌بافی توس، حق تقدم سیمان ایلام و ریخته‌گری تراکتورسازی با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند.
کشتیرانی روز گذشته بیشترین تقاضا برای خرید را داشت. این تقاضا برای ۶/۱۱‌میلیون سهم این نماد بود.
همچنین تایدواتر در رتبه دوم بهترین تقاضا برای خرید با حجمی معادل 4/1‌میلیون سهم جای گرفت. فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری غدیر به ترتیب با 2/36‌میلیون سهم و 3/10‌میلیون سهم بیشترین تقاضا برای فروش را داشتند.
ارزش بازار بورس تهران روز گذشته به ۵۸میلیارد تومان رسید.
دیروز در بازار سهام تعداد 40‌میلیون سهم به ارزش 9/194‌میلیارد ریال داد‌وستد شد.
بیشترین ارزش معاملات را نماد کشتیرانی به خود اختصاص داد. همچنین پرطرفدارترین سهم بورس در روز پیش کشتیرانی شناخته شد. بورس تهران در حالی روز کاری گذشته را سپری کرد که میان ۵۲‌ بورس جهان به عنوان یکی از پربازده‌ترین‌ها(با ۴/۹‌درصد) از سوی فدراسیون جهانی بورس‌ها اعلام شد.